|
|
Undergraduate Programs: Vietnamese

203421 |
Vietnamese I |
3(3-0-6) |
|
ภาษาเวียดนาม 1 |
|
Prerequisite: None
วิชาบังคับก่อน: ไม่มี |
Practice in basic communication for everyday use i.e. greetings, introducing oneself, thanks, apologies, asking for and giving information etc. ; emphasis on listening and speaking skills; study of phonological systems and basic grammar for autonomous learning. ฝึกทักษะการใช้ภาษาพื้นฐานที่ใช้ในชีวิตประจำวัน ได้แก่ การทักทาย การแนะนำ การขอบคุณ การขอโทษ การขอและให้ข้อมูล ฯลฯ โดยเน้นทักษะการฟังและการพูด ศึกษาระบบเสียง และไวยากรณ์พื้นฐานเพื่อให้ผู้เรียนสามารถฝึกฝนและเรียนรู้ด้วยตนเองได้ |
203422 |
Vietnamese II |
3(3-0-6) |
|
ภาษาเวียดนาม 2 |
|
Prerequisite: Vietnamese I
วิชาบังคับก่อน: ภาษาเวียดนาม 1 |
Practice in listening and speaking for communication in different situations e.g. making phone calls, appointments, asking for and giving directions, buying things, traveling; studying the structure and alphabet of Vietnamese, and learning complex Vietnamese grammar; practice in reading short simple texts.
ศึกษาต่อเนื่องจากภาษาเวียดนาม เบื้องต้น 1 ฝึกทักษะการฟัง พูด และอ่าน เพื่อให้ผู้เรียนสามารถใช้ภาษาเพื่อการสื่อสารในชีวิตประจำวันในสถานการณ์ต่าง ๆ เช่น การใช้โทรศัพท์ การนัดหมาย การถาม และบอกทาง การซื้อของ การท่องเที่ยว ศึกษาโครงสร้างและลักษณะของตัวอักษรเวียดนาม และไวยากรณ์ที่ซับซ้อนมากขึ้น เพื่อให้ผู้เรียนสามารถฝึกฝนการอ่านและเข้าใจข้อความง่าย ๆ
|
203423 |
Vietnamese III |
3(3-0-6) |
|
ภาษาเวียดนาม 3 |
|
Prerequisite: Vietnamese II
วิชาบังคับก่อน: ภาษาเวียดนาม 2 |
Development of speaking and listening skills in Vietnamese for business communication using polite forms in natural contexts; study of cultural aspects form various contents e.g. advertisements, songs, movies, and selected excerpts from well-known literature for language appreciation.
พัฒนาทักษะการพูด และการเขียนภาษาเวียดนาม เพื่อให้สามารถใช้ภาษาในวงการธุรกิจได้อย่างถูกต้อง เหมาะสม และเป็นธรรมชาติ ศึกษาแง่มุมต่าง ๆ ทางวัฒนธรรมจากเนื้อหาที่หลากหลาย เช่น การโฆษณา เพลง ภาพยนตร์ บทคัดสรรบางตอนจากวรรณกรรมที่มีชื่อเสียง เพื่อให้เข้าใจภาษายิ่งขึ้น
|
|