ประมวลบทความด้านภาษาศาสตร์ ภาษาศาสตร์ประยุกต์ และการศึกษา
Research and academics papers in the fields of Linguistics, Applied Linguistics, and Education

วารสารเทคโนโลยีสุรนารี ฉบับสังคมศาสตร์ Suranaree journal of social science

ชื่อบทความ

ปีที่เผยแพร่

METACOGNITIVE READING STRATEGIES WITH SOUTHERN THAI UNIVERSITY STUDENTS

Vol. 12 No. 1 (June 2018)

ANALYZING THE APPROPRIATENESS OF VOCABULARY IN O-NETS OF GRADE 12 THAI STUDENTS

Vol. 11 No. 2 (December 2017)

INVESTIGATING INTERLANGUAGE PRAGMATIC COMPETENCE IN A CHINESE EFL CONTEXT

Vol. 11 No. 2 (December 2017)

IMPLEMENTING A PORTFOLIO-BASED LEARNER AUTONOMY DEVELOPMENT MODEL IN AN EFL WRITING COURSE

Vol. 11 No. 1 (June 2017)

INTERCULTURAL LANGUAGE EDUCATION: SUPPORTIVE FACTORS AND CONSTRAINTS ON EFL LEARNERS’ INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE DEVELOPMENT

Vol. 11 No. 1 (June 2017)

Investigating Interlanguage Pragmatic Competence in a Chinese EFL Context

Vol. 11 No. 2 (December 2017)

Analyzing the Appropriateness of Vocabulary in O-NETs of Grade 12 Thai Students

Vol. 11 No. 2 (December 2017)

Intercultural Language Education: Supportive Factors and Constraints on EFL Learners’ Intercultural Communicative Competence Development

Vol. 11 No. 1 (June 2017)

Implementing a Portfolio-based Learner Autonomy Development Model in an EFL Writing Course

Vol. 11 No. 1 (June 2017)

THE EFFECTS OF THE SUFFICIENCY ECONOMY ON COMMUNITY BUSINESS MANAGEMENT

Vol. 10 No. 2 (December 2016)

อิทธิพลของส่วนประสมทางการตลาดต่อความไว้เนื้อเชื่อใจ ความพึงพอใจ และความจงรักภักดีของลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์ จำกัด (มหาชน) สำนักงานเขตพื้นที่ ถนนรัชดาภิเษก (ท่าพระ)

Vol. 10 No. 2 (December 2016)

การวิเคราะห์ SWOT แสงไฟส่องนำทางสู่การจัดการเชิงกลยุทธ์ที่ชุมชนทำได้

Vol. 10 No. 2 (December 2016)

การพัฒนาความคิดเชิงวิพากษ์ในวิชาการอ่านภาษาอังกฤษในฐานะ ภาษาต่างประเทศของนักศึกษาชาวจีน การลดผลกระทบด้านลบที่เกิดจาก สมิทธิภาพด้านภาษาอังกฤษ

Vol. 10 No. 2 (December 2016)

REFUSAL STRATEGIES IN L1 AND L2 BY NATIVE SPEAKERS OF THAI

Vol. 10 No. 1 (June 2016)

NON-ENGLISH MAJOR EFL LEARNERS’ LEXICAL COLLOCATION ERRORS IN A CHINESE CONTEXT

Vol. 6 No. 1 (June 2012)

A BLENDED TRAINING MODEL USING MOBILE DEVICES TO ENHANCE SPEAKING ABILITY OF LOCAL TOUR GUIDES

Vol. 5 No. 2 (December 2011)

EFFECTS OF AN E-DICTIONARY-BASED ENHANCER VOCABULARY LEARNING MODEL

Vol. 5 No. 1 (June 2011)

A CORPUS-BASED VOCABULARY SELECTION FOR GRADES 1-3 THAI EFL LEARNERS

Vol. 4 No. 2 (December 2010)

การพัฒนาโมเดลเชิงสาเหตุของค่านิยมและพฤติกรรมตามปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียงของนักเรียนมัธยมศึกษา

Vol. 4 No. 2 (December 2010)

การพัฒนารูปแบบการมีส่วนร่วมของชุมชนในการนำภูมิปัญญาท้องถิ่นมาใช้จัดการศึกษาตามปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียงในสถานศึกษาขั้นพื้นฐาน: การประยุกต์ใช้กระบวนการเอไอซี

Vol. 4 No. 2 (December 2010)

ผลการใช้วิธีการเอ็มทีในการเสริมสร้างพฤติกรรมการประหยัดตามปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียงของนักเรียนประถมศึกษาปีที่ 4-6

Vol. 4 No. 1 (June 2010)

COMMUNICATION STRATEGIES OF COLLEGE NON-ENGLISH MAJOR STUDENTS AT GUIZHOU UNIVERSITY

Vol. 3 No. 2 (December 2009)

FAST AND SLOW MATERIALS AND METHODS SECTION: DISCIPLINARY VARIATIONS BETWEEN BIOTECHNOLOGY AND ENVIRONMENTAL ENGINEERING RESEARCH ARTICLES

Vol. 3 No. 2 (December 2009)

STUDENTS’ PROFILES AND LANGUAGE TASKS THAT BEST PREDICT STUDENTS’ LANGUAGE ABILITY: SOME RECOMMENDATIONS AND CAVEATS FOR GIFTED LANGUAGE PROGRAMS

Vol. 3 No. 2 (December 2009)

A FILIPINO EFL TEACHER’S POSITIONING IN A THAI SECONDARY SCHOOL: A CASE STUDY

Vol. 3 No. 2 (December 2009)

THREE FUNDAMENTAL CONCEPTS FOR GENRE TRANSFER STUDIES: A CASE OF POSTGRADUATE DISSERTATION TO RESEARCH ARTICLE

Vol. 3 No. 1 (June2009)

INTEGRATING PROJECT-BASED LEARNING IN AN ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES COURSE: A CASE STUDY OF THAI MEDICAL STUDENTS

Vol. 2 No. 2 (December 2008)

CONTENT-BASED CALL FOR READING IN BUDDHISM

Vol. 2 No. 1 (June 2008)

Communication Strategies Training for Science and Technology Graduate students

Vol. 2 No. 1 (June 2008)

A MULTI-LAYERED DISCOURSE COMMUNITY: DEFINING BIOTECHNOLOGY AND ENVIRONMENTAL ENGINEERING DISCOURSE COMMUNITIES AT SUT

Vol. 2 No. 1 (June 2008)

TO rEFORM TEFL ACCORDING TO THE IMPLICIC NATURE OF LNALYSIS OF TEFL REFORM IN CHINA

Vol. 1 No. 2 ( December 2007)

DISCOURSE-LEVEL INTONATION: A CHALLENGE IN EFL INSTRUCTION

Vol. 1 No. 2 (December 2007)