ชื่อบทความ
|
ปีที่เผยแพร่
|
METACOGNITIVE READING STRATEGIES WITH SOUTHERN THAI UNIVERSITY STUDENTS
|
Vol. 12 No. 1 (June 2018)
|
ANALYZING THE APPROPRIATENESS OF VOCABULARY IN O-NETS OF GRADE 12 THAI STUDENTS
|
Vol. 11 No. 2 (December 2017)
|
INVESTIGATING INTERLANGUAGE PRAGMATIC COMPETENCE IN A CHINESE EFL CONTEXT
|
Vol. 11 No. 2 (December 2017)
|
IMPLEMENTING A PORTFOLIO-BASED LEARNER AUTONOMY DEVELOPMENT MODEL IN AN EFL WRITING COURSE
|
Vol. 11 No. 1 (June 2017)
|
INTERCULTURAL LANGUAGE EDUCATION: SUPPORTIVE FACTORS AND CONSTRAINTS ON EFL LEARNERS’ INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE DEVELOPMENT
|
Vol. 11 No. 1 (June 2017)
|
Investigating Interlanguage Pragmatic Competence in a Chinese EFL Context
|
Vol. 11 No. 2 (December 2017)
|
Analyzing the Appropriateness of Vocabulary in O-NETs of Grade 12 Thai Students
|
Vol. 11 No. 2 (December 2017)
|
Intercultural Language Education: Supportive Factors and Constraints on EFL Learners’ Intercultural Communicative Competence Development
|
Vol. 11 No. 1 (June 2017)
|
Implementing a Portfolio-based Learner Autonomy Development Model in an EFL Writing Course
|
Vol. 11 No. 1 (June 2017)
|
THE EFFECTS OF THE SUFFICIENCY ECONOMY ON COMMUNITY BUSINESS MANAGEMENT
|
Vol. 10 No. 2 (December 2016)
|
อิทธิพลของส่วนประสมทางการตลาดต่อความไว้เนื้อเชื่อใจ ความพึงพอใจ และความจงรักภักดีของลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์ จำกัด (มหาชน) สำนักงานเขตพื้นที่ ถนนรัชดาภิเษก (ท่าพระ)
|
Vol. 10 No. 2 (December 2016)
|
การวิเคราะห์ SWOT แสงไฟส่องนำทางสู่การจัดการเชิงกลยุทธ์ที่ชุมชนทำได้
|
Vol. 10 No. 2 (December 2016)
|
การพัฒนาความคิดเชิงวิพากษ์ในวิชาการอ่านภาษาอังกฤษในฐานะ ภาษาต่างประเทศของนักศึกษาชาวจีน การลดผลกระทบด้านลบที่เกิดจาก สมิทธิภาพด้านภาษาอังกฤษ
|
Vol. 10 No. 2 (December 2016)
|
REFUSAL STRATEGIES IN L1 AND L2 BY NATIVE SPEAKERS OF THAI
|
Vol. 10 No. 1 (June 2016)
|
NON-ENGLISH MAJOR EFL LEARNERS’ LEXICAL COLLOCATION ERRORS IN A CHINESE CONTEXT
|
Vol. 6 No. 1 (June 2012)
|
A BLENDED TRAINING MODEL USING MOBILE DEVICES TO ENHANCE SPEAKING ABILITY OF LOCAL TOUR GUIDES
|
Vol. 5 No. 2 (December 2011)
|
EFFECTS OF AN E-DICTIONARY-BASED ENHANCER VOCABULARY LEARNING MODEL
|
Vol. 5 No. 1 (June 2011)
|
A CORPUS-BASED VOCABULARY SELECTION FOR GRADES 1-3 THAI EFL LEARNERS
|
Vol. 4 No. 2 (December 2010)
|
การพัฒนาโมเดลเชิงสาเหตุของค่านิยมและพฤติกรรมตามปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียงของนักเรียนมัธยมศึกษา
|
Vol. 4 No. 2 (December 2010)
|
การพัฒนารูปแบบการมีส่วนร่วมของชุมชนในการนำภูมิปัญญาท้องถิ่นมาใช้จัดการศึกษาตามปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียงในสถานศึกษาขั้นพื้นฐาน: การประยุกต์ใช้กระบวนการเอไอซี
|
Vol. 4 No. 2 (December 2010)
|
ผลการใช้วิธีการเอ็มทีในการเสริมสร้างพฤติกรรมการประหยัดตามปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียงของนักเรียนประถมศึกษาปีที่ 4-6
|
Vol. 4 No. 1 (June 2010)
|
COMMUNICATION STRATEGIES OF COLLEGE NON-ENGLISH MAJOR STUDENTS AT GUIZHOU UNIVERSITY
|
Vol. 3 No. 2 (December 2009)
|
FAST AND SLOW MATERIALS AND METHODS SECTION: DISCIPLINARY VARIATIONS BETWEEN BIOTECHNOLOGY AND ENVIRONMENTAL ENGINEERING RESEARCH ARTICLES
|
Vol. 3 No. 2 (December 2009)
|
STUDENTS’ PROFILES AND LANGUAGE TASKS THAT BEST PREDICT STUDENTS’ LANGUAGE ABILITY: SOME RECOMMENDATIONS AND CAVEATS FOR GIFTED LANGUAGE PROGRAMS
|
Vol. 3 No. 2 (December 2009)
|
A FILIPINO EFL TEACHER’S POSITIONING IN A THAI SECONDARY SCHOOL: A CASE STUDY
|
Vol. 3 No. 2 (December 2009)
|
THREE FUNDAMENTAL CONCEPTS FOR GENRE TRANSFER STUDIES: A CASE OF POSTGRADUATE DISSERTATION TO RESEARCH ARTICLE
|
Vol. 3 No. 1 (June2009)
|
INTEGRATING PROJECT-BASED LEARNING IN AN ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES COURSE: A CASE STUDY OF THAI MEDICAL STUDENTS
|
Vol. 2 No. 2 (December 2008)
|
CONTENT-BASED CALL FOR READING IN BUDDHISM
|
Vol. 2 No. 1 (June 2008)
|
Communication Strategies Training for Science and Technology Graduate students
|
Vol. 2 No. 1 (June 2008)
|
A MULTI-LAYERED DISCOURSE COMMUNITY: DEFINING BIOTECHNOLOGY AND ENVIRONMENTAL ENGINEERING DISCOURSE COMMUNITIES AT SUT
|
Vol. 2 No. 1 (June 2008)
|
TO rEFORM TEFL ACCORDING TO THE IMPLICIC NATURE OF LNALYSIS OF TEFL REFORM IN CHINA
|
Vol. 1 No. 2 ( December 2007)
|
DISCOURSE-LEVEL INTONATION: A CHALLENGE IN EFL INSTRUCTION
|
Vol. 1 No. 2 (December 2007)
|